Pierwsza wizyta u fizjoterapeuty - Rehabilitanci.pl

Jak wygląda pierwsza wizyta

Pierwszą wizytę rozpoczynamy zawsze od uzupełnienia niezbędnej dokumentacji medycznej. Poprosimy Cię o wypełnienie karty pacjenta, której kluczowym elementem są szczegółowe pytania dotyczące Twojego stanu zdrowia, przyjmowanych leków, przebytych operacji lub rehabilitacji w innym gabinecie. Nasz gabinet jest podmiotem leczniczym, zbieramy informacje zgodnie z ustawą o działalności leczniczej, zapewniamy odpowiedni poziom bezpieczeństwa danych, a szczegółowy wywiad zebrany przez specjalistę na pierwszej wizycie pozwala na opracowanie bezpiecznego i indywidualnego planu terapii.

Jak przygotować się do pierwszej wizyty

Oto kilka wskazówek jak się do niej przygotować:
  • Przygotuj się do rozmowy. Na pierwszej wizycie fizjoterapeuta będzie chciał poznać Twoją historię choroby lub urazu, jakie objawy odczuwasz i jakie leki przyjmujesz,
  • Przygotuj się na badanie fizykalne. W trakcie pierwszej wizyty fizjoterapeuta przeprowadza badanie przedmiotowe, aby dokładniej ocenić stan zdrowia pacjenta,
  • Przygotuj dokumentację. Na pierwszą wizytę zabierz zdjęcie rentgenowskie (RTG), wynik badania ultrosonogrficznego (USG), rezonansu magnetycznego (MRI) czy tomografii komputerowej (TK). To ułatwi diagnostykę i przyspieszy rozpoczęcie skutecznej terapii. Wyniki badań obrazowych nie są obowiązkowe i nie są warunkiem koniecznym do odbycia konsultacji,
  • Wybierz odpowiednie ubranie: Ubierz wygodne i luźne ubranie, najlepiej strój sportowy, który pozwoli Ci na swobodne wykonywanie ćwiczeń i ruchów. Przygotuj strój umożliwiający odsłonięcie części ciała, której dotyczy problem i do którego fizjoterapeuta będzie potrzebował swobodny dostęp,
  • Ogranicz lub zrezygnuj z leków przeciwbólowych: Przed wizytą nie przyjmuj leków przeciwbólowych, chyba, że problem, z którym do nas przychodzisz bezwzględnie tego wymaga,
  • Przemyśl swoje cele: Przygotuj się na rozmowę z fizjoterapeutą na temat swoich celów w odniesieniu do leczenia i powrotu do zdrowia. Czy chcesz wrócić do uprawiania sportu, odzyskać pełną funkcjonalność np. ręki, czy może chodzić bez bólu?
  • Przygotuj pytania: Przed wizytą warto pomyśleć o wszelkich pytaniach, które chcesz zadać fizjoterapeucie w trakcie pierwszej wizyty. Możesz pytać o sposób leczenia, czas trwania terapii, a także o to, co możesz zrobić w domu, aby wesprzeć proces powrotu do zdrowia. Pytania są oczywiście mile widziane również w czasie kolejnych wizyt.

Przygotowanie się do pierwszej wizyty u fizjoterapeuty może pomóc w lepszym wykorzystaniu czasu terapii i osiągnięciu lepszych wyników.

Czas trwania pierwszej wizyty

Na końcu pierwszej wizyty zaproponujemy dalszy plan leczenia, który może obejmować terapię indywidualną i/lub treningi na sali ćwiczeń. W razie potrzeby możesz też skorzystać w naszym gabinecie w Krakowie z opieki lekarzy specjalistów i diagnostów.

Dalszy plan leczenia

Pierwsza i kolejne wizyty w naszym gabinecie trwają 50-55 min. W trakcie wizyty fizjoterapeuta przeprowadzi wywiad i terapię oraz uzupełni niezbędną dokumentację medyczną.

Na pierwszej wizycie warto pojawić się 5-10 min wcześniej, co pozwoli spokojnie wypełnić kartę pacjenta oraz przygotować się do wizyty.

Jak przygotować się do pierwszej wizyty w gabinecie rehabilitanci.pl
Pierwsza wizyta w gabinecie rehabilitanci.pl w Krakowie