Rehabilitacja i fizjoterapia Kraków - Rehabilitanci.pl

Fizjoterapia i rehabilitacja w Krakowie

W czym pomagamy pacjentom

Zajmujemy się w rehabilitacją różnego rodzaju schorzeń o podłożu ortopedycznym (leczenie bólów kręgosłupa, stany pourazowe, wady postawy, ostre i przewlekłe kontuzje, fizjoterapia po zabiegach operacyjnych, bóle stawów, schorzenia narządu ruchu) oraz neurologicznym (stany po udarach mózgowych i urazach kręgosłupa). Mamy również w zespole fizjoterapeutów pracujących ze sportowcami (profilaktyka kontuzji, fizjoterapia urazów i stanów przeciążeniowych)

Indywidualne podejście w leczeniu problemów

Każdy pacjent ma unikalne potrzeby i cele terapeutyczne, które wymagają spersonalizowanego podejścia, dlatego naszą naczelną zasadą w pracy z pacjentem jest indywidualne podejście. Kluczowe jest rozpoznanie specyficznych potrzeb pacjenta oraz analiza indywidualnych czynników takich jak stan zdrowia, historia medyczna czy też styl życia. Pozwala to na opracowanie indywidualnego planu fizjoterapii, który oznacza, że oferowane przez nas usługi fizjoterapeutyczne są skuteczne i bezpieczne.

W trakcie fizjoterapii stale monitorujemy efekty leczenia oraz postępy pacjenta, co pozwala na optymalizację prowadzonej terapii. Indywidualne podejście fizjoterapeuty do pacjenta jest kluczowe dla właściwej opieki fizjoterapeutycznej oraz dla osiągnięcia celów fizjoterapeutycznych.

Kiedy możesz potrzebować naszej pomocy

Ból jest doznaniem, którego wszyscy zawsze chcemy pozbyć się jak najszybciej. Nie zadajemy sobie jednak pytania, czym właściwie on jest? Tymczasem ból jest jak kontrolka ostrzegawcza w samochodzie informująca nas, że coś niedobrego się z nami dzieje. Samochód natychmiast oddamy do mechanika, nasze zdrowie niejednokrotnie traktujemy gorzej, licząc na to, że „samo przejdzie”, lub stosując leki przeciwbólowe. Czasem są one wystarczające (jak np. przy okazjonalnie pojawiąjącym się bólu głowy) lub niezbędne (jako wspomagające właściwą terapię).

Jeśli:

• jesteś przed lub po operacji ortopedycznej i lekarz zalecił Ci rehabilitację,
  • schyliłeś się, coś przeskoczyło, nie możesz się wyprostować, czujesz ból i spięte mięśnie  w plecach,
  • skręciłeś kostkę lub zerwałeś więzadło,
  • nie jesteś w stanie wysiedzieć w pracy przed komputerem, bo boli cię głowa, drętwieje kark, drętwieją dłonie lub pojedyncze palce,
  • czujesz ból w plecach, masz trudności z pochylaniem się,
  • jakaś część ciała drętwieje, jest słabsza lub gorzej ją czujesz,
  • masz zawroty głowy, migreny,
  • jesteś po udarze, część ciała jest bezwładna lub spastyczna
  • boli cię cały kręgosłup, musisz się „rozchodzić”, aby przestało boleć,

skontaktuj się z nami. Omówimy, która usługa fizjoterapeutyczna będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednia.

Czy fizjoterapia pomaga?

Wierzymy, że fizjoterapie pomaga będąc skuteczną metodą leczenia wielu problemów zdrowotnych. Fizjoterapia ma na celu przywrócenie i utrzymanie pełnej funkcjonalności ciała poprzez zastosowanie różnych metod terapeutycznych, takich jak ćwiczenia fizyczne, terapia manualna, fizykoterapia czy krioterapia. Ważne jest aby fizjoterapia była przeprowadzana przez wykwalifikowanego fizjoterapeutę i była dopasowana do indywidualnych potrzeb i stanu zdrowia pacjenta.

W leczeniu problemów należy zdawać sobie sprawę z faktu, że leki przeciwbólowe działają jedynie na objaw jakim jest ból, a nie na przyczynę, która go wywołuje. Czyli – powracając do samochodu – jeśli odetniemy zasilanie kontrolki informującej nas o braku paliwa, przestanie ona świecić, ale nie oznacza to, że bak jest pełen, a auto niedługo nie stanie. Z naszym organizmem oszukiwanym przez leki przeciwbólowe sytuacja ma się dość podobnie. Zagłuszanie bólu sprawia ulgę tylko na jakiś czas. Ból powraca ze zdwojoną siłą a organizm przestaje reagować na leki. W końcu stan taki przechodzi w tzw. ból przewlekły, niezwykle trudny do leczenia. Naszym celem jest poznać przyczyny bólu i uwolnić Cię od nich.

Doświadczenie i kompleksowa opieka w zakresie ortopedii i fizjoterapii - rehabilitacja Kraków

Nasze centrum rehabilitacji i fizjoterapii jest obecne w Krakowie od 2009 roku. Od kilkunastu lat gabinet fizjoterapii rehabilitanci.pl zlokalizowany w Krakowie Podgórzu oferuje usługi terapii manualnej, indywidualne i grupowe ćwiczenia rehabilitacyjne oraz opiekę specjalistów ortopedów. Holistyczne i kompleksowe podejście pomaga w leczeniu problemów i powrocie do pełnej sprawności.

Skontaktuj się z nami i zarezerwuj termin wizyty.

Jak przygotować się do pierwszej wizyty?

Sprawdź nasz krótki przewodnik jak przygotować się do pierwszej wizyty w naszym gabinecie w Krakowie.

Czy fizjoterapia pomaga - rehabilitanci.pl - rehabilitacja Kraków